Stavsetsvingen velforening

Stavset ligger på Byåsen, vestsiden i Trondheim. Det er ca 8 km fra sentrum. Bussforbindelsene er meget gode til både Trondheim sentrum, Tillerterminalen og Heimdal.

Stavsetsvingen finner du på en avstikker fra Enromvegen som starter ved Rema 1000 Stavset.   Stavsetsvingen er på venstre side etter ca 1 km. Her er det 74 eiendommer, hvor de fleste har flott utsikt både øst, nordøst og sørøst.

Skole, barnehage, sportsarenaer, butikker og buss ligger i kort gangavstand fra Stavsetsvingen. Lekeplasser hvor de små kan utfolde seg ligger sentralt i feltet. På skolen og SFO er det lekeapparater, akebakke, fotballbane og ballbinge som brukes flittig av små og store. På myra er det fotballbane om sommeren og skøytebane om vinteren.

For besøkende er flere gjesteparkeringsplasser sentralt i Stavsetsvingen.

Like i nærheten ligger kjente Granåsen skiarena og bymarka med masse fine skiløyper vinterstid og stier sommerstid. Vi har  brøytet gangvei til Leirsjøen, Frøset og Haukvatnet. Fra Stavsetsvingen er det opparbeidet fine snarveier til Kystad, Buenget og Flatåsen.

Stavsetsvingen er et godt, stille og fredlig boligfelt uten gjennomgangstrafikk.

Beboere i Stavsetsvingen har pliktig medlemskap i velforeningen.  Stavsetsvingen velforening har en kontigent kr. 2.200,- i året.

Utskrift