Vår rydding på interne veier og fellesarealer.

Velforeningens medlemmer utfører hvert år dugnader for å ha det fint på interne veier og fellesarealer.

INTERNE VEIER:
Kosting og spyling av gata utføres som et teamarbeide mellom de nærmeste husstandene. Det avtales et tidspunkt for dugnaden.
Andre steder avtales ikke dag, men husstandene samarbeider. Hver husstand utfører sin del av arbeidet på valgfri dag når ikke lengre er snø og is på internveiene etter eget initiativ.

Ta en prat med naboene om hvordan dette gjøres utenfor hos deg.

Husk!
Hvis det kostes sand ned i slukene blir arbeidet bare nesten ferdig. Da må vi leie hjelp for å få sanda opp fra sluket igjen.

Vedlikehold fortau ved offentlig vei.
Det er huseier som måker snø, strør, og om våren koster fortau som er ut mot offentlig vei.

Veien som går fra Enromveien i sløyfe gjennom Stavsetsvingen byggefelt.
Den kommunale veien vedlikeholdes av kommunen.
Veien ble bekostet av hjemmelhaverene i Stavsetsvingen og den ble senere skilt ut som kommunal vei. Trondheim kommune overtok fra velforeningen vedlikehold av veien. Dette gir reduserte vedlikeholdsutgifter for velforeningen og alle velforeningens medlemmer.
Kommunen kommer i uken etter 17. mai for å feie den kommunale veien gjennom byggefeltet.
Det er informert fra kommunen at feiemaskinen har utfordringer om strøsand legges i store hauger.
Kommunen la inn i planen for 2024 at Stavsetsvingen skal feies i uke 21.

Vi ønsker å ha det fint på fellesarealene, så dumping av strøsand eller annet på fellesarealene er ikke greit.

Sandkasser:
Velforeningen har noen sandkasser som kan fylles med strøsand. Er strøsanda tørr, kan mye av den bukes til neste vinter. Fuktig strøsand og strøsand med salt fungerer dårlig, den fryser på vinteren.

Den strøsanda vi ikke bruker om igjen må kjøres bort.

ANDRE FELLESAREALER.
Vi har noen lekepattarater, benker, gjerder og murer som krever vedlikehold eller opprydding.
Ta kontakt med styret om det er behov for maling, materialer til vedlikehold eller annet.

Ødelagte gjenstander, benker, disser som ikke kan repareres bør fjernes. Svekkelser i konstruksjon, spiker og annet er en skaderisiko for barna eller i noen tilfeller en sikkerhets risiko.

.

Stengt for kommentarer.